Rijangst / letselschade

rijangst na ongeval

Rijangst na een ongeval? 0800-rijangst.nl

Letselschade of Letsel is de lichamelijke en geestelijke (immateriële) schade die een mens ondervindt als hij of zij bij een ongeluk betrokken is. Het kan daarbij dus ook gaan om een verkeersongeval. Stel:

• – je durft na een ongeval niet meer te rijden
  • – je durft niet overal meer te rijden waar je voorheen wel zonder angst reed
  • -sinds het ongeval rijd je altijd zeer gespannen en kom je doodmoe op de plaats van bestemming aan.

Dan is er sprake van letselschade. Het is namelijk een geestelijke schade. Voor het ongeval was er immers nog geen spraken van rijangst. De behandeling van deze angstklachten kunnen verhaald worden op de tegenpartij. In de meeste gevallen heb je al contact gehad met iemand van de verzekering. Toch is het raadzaam om contact op te nemen met een onpartijdige partij. Wij adviseren het netwerk van 0800-ongeval. Iedere bij 0800-Ongeval aangesloten advocaat en expert beschikt over het Keurmerk Letselschade en heeft een lidmaatschap bij verschillende beroepsverenigingen die kwaliteit en expertise waarborgen.  Zij zullen meestal een intake adviseren om de rijangst in kaart te brengen. Dit kan uitgevoerd worden door Stichting Rijangst.

Comments are closed.